La primera part de la PAC consistia en realitzar un mapa conceptual
introduint les idees i conceptes aportats en els materials que he comentat
anteriorment. Com a conceptes principals del mapa conceptual trobem: Ciència,
Tecnologia, Educació i Societat, i la relació entre aquests. Per realitzar
aquest mapa, hem utilitzat el Cmaps, i el mapa conceptual final és el següent:
Una vegada realitzat el mapa conceptual, tenint en compte els nostres
coneixements previs i el treball dels materials, així com del mapa conceptual, hem
redactat un informe on es reflecteixen els nostres canvis conceptuals. De
manera resumida, presentats tenint en compte el dossier d’argumentació, els
canvis conceptuals realitzats són els següents:
●
Per
una banda, afirmem que existeix una
relació entre la Psicologia Educativa i la Tecnologia Educativa, assumint que
la Tecnologia Educativa no només ofereix eines i estratègies, sinó que consta
d’una fonamentació teòrica que li permet concebre el procés
d’ensenyament-aprenentatge, segons les corrents que la influencien en cada
moment. Per tant, no només ofereix eines i estratègies de manera aïllada, sinó
que contribueix a la construcció de l’aprenentatge considerant a l’alumne com
un processador actiu de la informació, tenint en compte els coneixements previs
i la seva ZDP. Per poder argumentar aquesta tesi, vam comentar la
influència rebuda per la Psicologia Educativa, a través de la Psicologia de la
Gestalt, del corrent conductista, i per últim de la psicologia cognitiva a través
de la concepció constructivista.
●
Relacionant
l’aportació de la psicologia cognitiva a través de la concepció constructivista
vam afirmar que: TE no es tracta només
d’allò físic que fa referència als artefactes tecnològics, sinó que contribueix
al procés d’ensenyament-aprenentatge concebut des del constructivisme
preocupant-se de problemes relacionats amb aquest, que fins ara no s’havien
contemplat des de la cap altre corrent que influïa a la TE.
●
Per
últim, un altre canvi conceptual realitzat ha estat que: existeix una relació constant entre els conceptes
Ciència-Tecnologia-Societat-Educació, i que el progrés de cada un d’ells
influeix en els altres, ja que es forma una relació d’interdependència, tal
i com hem mostrat al mapa conceptual. Per tal d’argumentar aquesta tesi, hem
descrit i explicat el mapa conceptual, realitzat en parella, on hem reflectit
la nostra idea sobre la relació d’interdependència que existeix, a la qual hem
arribat a través del treball dels materials, així com de l’elaboració de la PAC
1 i de la PAC 2.
Com a conclusions, extretes d’aquesta PAC, al haver treballat en parella,
trobem una part comuna, i una altra individual:
D’una banda, de manera conjunta, hem conclòs que el treball col·laboratiu i
cooperatiu és molt enriquidor i satisfactori, tant acadèmicament com
personalment, tal i com postula la teoria constructivista. Així com també, pel
fet de treballar en parella, hem utilitzat eines com el googleDrive i el Cmaps,
familiaritzant-nos amb les possibilitats que ens permet la TE, i permetent-nos
tenir experiència per poder aplicar-la amb els discents, quan sigui necessari.
D’altra banda, amb aquesta PAC, hem reflexionat sobre els coneixements previs,
i hem pogut detectar els canvis conceptuals que hem experimentat, des de l’inici
de l’assignatura, fins ara que ja ens hem endinsat en els continguts d’aquesta,
a través de la guia dels consultors.
De manera individual, amb la realització de la PAC2, no només he experimentat
canvis conceptuals, de manera conjunta amb la meva parella, sinó també a nivell
personal. M’he adonat d’aquests canvis personals, a través de la revisió de l’avaluació
inicial i del treball fet a la PAC1, per elaborar la PAC2. Per això, com he
experimentat canvis en els meus coneixements, cal fer una actualització de lesrespostes fetes a l’avaluació inicial en una nova publicació feta al blog.
No hay comentarios:
Publicar un comentario