Com ja vaig comentar en entrades anteriors, amb la PAC1 i, sobretot amb la PAC2 vaig experimentar una sèrie de canvis conceptuals que van quedar reflectits en l'informe de la PAC2 i en el mapa conceptual. De manera resumida, aquests canvis conceptuals són els següents:
- Entendre
la relació entre Ciència-Tecnologia-Educació-Societat des de la concepció holística, i considerant la seva relació com a interdependent.
- Entendre
la TE com més que allò físic, ja que no només ofereix artefactes tecnològics,
sinó que pot propiciar aprenentatge significatiu. La TE està fonamentada per la
psicologia educativa, actualment per el constructivisme, entenent a l’alumne
com un processador actiu que processa informació i l’aprenentatge com una acció
social i constructiva.
- La presència de les TIC durant el procés d’e/a pot ser una opció més, i no és
essencial, com jo vaig apuntar en l’avaluació inicial. S’han de considerar les
TIC com una opció més complementària a d’altres, i no com a única solució per
als problemes del nostre sistema educatiu.
La realització de la PAC3
m’ha permès posar en pràctica tots els canvis conceptuals experimentats amb la
PAC2. En aquesta última PAC hem realitzat un aprenentatge significatiu perquè
hem aplicat tot allò que hem anat aprenent en una situació real. Tal i com deia
Schank aprenem fent, i aquesta última activitat ens ha aportat experiència per
aprendre. També m'ha servit per veure la necessitat de detectar les necessitats i el tipus de problema significatiu amb el quals trobem, i poder així dissenyar propostes i activitats per treballar-ho. És essencial detallar el procés seguit, així com els objectius, continguts, competències a treballar i criteris davaluació, per tal de donar coherència, significativitat i utilitat al projecte tant per alumnes com per mestres.
Un altre aprenentatge que he reafirmat, amb aquest projecte, ha estat que és molt important fer una autoavaluació de la feina feta i del projecte, ja que d'aquesta manera, podem fer canvis, modificacions o ampliacions d'activitats i propostes que poden ser beneficioses per als alumnes i per als docents.
Per últim, com en la anterior PAC, he tornar a treballar col·laborativament amb la meva parella, i hem pogut aprendre i vivenciar els beneficis del treball col·laboratiu, així com de la necessitat de comunicació, compromís i constància. A més, hem tingut l'oportunitat d'utilitzar eines com el wikispace o el googledrive per poder establir aquesta comunicació.
Roser, felicitats per aquest resum, en ell mostrés el teu procés d'aprenentatge i el paper de les TIC en ell.
ResponderEliminarMerci Laura, el teu blog també està molt bé. I has fet una gran feina al llarg del semestre, tant en la participació al debat, com al fòrum i amb les activitats realitzades.
ResponderEliminar